Młodzi poznają Chorzów
Chorzowianin 2011-02-04
„Moje miasto – moje miejsce?”. W lutym, Muzeum w Chorzowie rozpoczyna pięciomiesięczny program edukacyjny, którego celem jest zainteresowanie młodzieży historią naszego miasta.
Nad tym czy moje miasto to moje miejsce będą zastanawiali się uczniowie chorzowskich podstawówek, biorący udział w nowym edukacyjnym cyklu zorganizowanym przez Muzeum w Chorzowie. – Cele projektu są dwa. Pierwszy, ten materialny, to banerowa, mobilna wystawa, która na dziesięciu plakatach przedstawiać będzie historię Chorzowa widzianą oczyma młodych ludzi. Będziemy ją wypożyczać szkołom. Drugi, ten niematerialny i chyba nadrzędny cel, to wzbudzenie w młodzieży ciekawości, zainteresowanie ich otaczającą przestrzenią. Chcemy im uświadomić jak wielki wpływ historia ma na teraźniejszość, na to jak czują się w swoim mieście i jak je postrzegają – mówi Magdalena Sontag z Działu Edukacyjno Promocyjnego chorzowskiego Muzeum.
W projekcie udział weźmie pięć klas. Zainteresowanie przedsięwzięciem zaskoczyło organizatorów. O udziale zadecydowała kolejność zgłoszeń. – Projekt przewidzieliśmy dla uczniów dwóch klas szkoły podstawowej, jednak ze względu na duża ilość zgłoszeń zdecydowaliśmy się na pięć klas. Dwie zgłoszone jako pierwsze, klasa IV b ze SP nr 15 oraz klasa V a z SP nr 1, będą głównymi uczestnikami i twórcami wystawy, trzy pozostałe z SP nr 12, SP nr 25 i SP nr 29 będę pełniły role doradców – przyznaje M. Sontag.
Projekt trwać będzie od lutego do czerwca 2011 roku. Przewidziano cykl pięciu spotkań, podczas których dzieci poznają historię Chorzowa, porozmawiają o teraźniejszej sytuacji miasta z jednym z chorzowskich artystów, a o przyszłości podyskutują z przedstawicielem Urzędu Miasta.
Zdaniem Magdaleny Sontag młodzież nie zawsze przestrzega dobrych manier korzystając z Internetu. – Młodzi ludzie powinni mieć świadomość kultury słowa oraz brać za nie odpowiedzialność. Tego brakuje w Internecie i to postaramy im się uświadomić. Przedsięwzięciu towarzyszy blog: http://www.muzeum-chorzow-edu.blogspot.com/. Organizatorzy będą zamieszczać tam bieżące informacje o projekcie. Posłuży on również jako platforma komunikacyjna dla szkół biorących w nim udział.
„Chorzowianin” śledzić będzie kolejne etapy projektu. Informacji szukaj na naszej stronie internetowej.
W projekcie udział weźmie pięć klas. Zainteresowanie przedsięwzięciem zaskoczyło organizatorów. O udziale zadecydowała kolejność zgłoszeń. – Projekt przewidzieliśmy dla uczniów dwóch klas szkoły podstawowej, jednak ze względu na duża ilość zgłoszeń zdecydowaliśmy się na pięć klas. Dwie zgłoszone jako pierwsze, klasa IV b ze SP nr 15 oraz klasa V a z SP nr 1, będą głównymi uczestnikami i twórcami wystawy, trzy pozostałe z SP nr 12, SP nr 25 i SP nr 29 będę pełniły role doradców – przyznaje M. Sontag.
Projekt trwać będzie od lutego do czerwca 2011 roku. Przewidziano cykl pięciu spotkań, podczas których dzieci poznają historię Chorzowa, porozmawiają o teraźniejszej sytuacji miasta z jednym z chorzowskich artystów, a o przyszłości podyskutują z przedstawicielem Urzędu Miasta.
Zdaniem Magdaleny Sontag młodzież nie zawsze przestrzega dobrych manier korzystając z Internetu. – Młodzi ludzie powinni mieć świadomość kultury słowa oraz brać za nie odpowiedzialność. Tego brakuje w Internecie i to postaramy im się uświadomić. Przedsięwzięciu towarzyszy blog: http://www.muzeum-chorzow-edu.blogspot.com/. Organizatorzy będą zamieszczać tam bieżące informacje o projekcie. Posłuży on również jako platforma komunikacyjna dla szkół biorących w nim udział.
„Chorzowianin” śledzić będzie kolejne etapy projektu. Informacji szukaj na naszej stronie internetowej.
Magdalena Nowak
Reklama: