Mniej etatów w oświacie

Chorzowianin 2011-05-28 | Komentarzy: 59
Prezydent podpisał zarządzenie w sprawie standardów zatrudniania pracowników administracji i obsługi w placówkach oświatowych działających na terenie Chorzowa. Dojdzie do cięć etatów i zwolnień.
Mniej etatów w oświacie

Urząd Miasta w Chorzowie | Adrian Ślązok

Sekretarz szkoły, referent, specjalista, główny księgowy, sprzątaczka, woźna, konserwator, intendent, kucharka, pomoc kuchenna, pomoc nauczyciela, dozorca - to stanowiska, do których w szczególności odnosi się zarządzenie prezydenta. Nie obejmie ono stanowisk wynikających ze specyfiki funkcjonowania przedszkoli i szkół, czyli palacza c.o., ratownika, inspektora BHP.  

  Co niesie za sobą owo zarządzenie? - Nie dojdzie do gremialnych zwolnień, chcemy ustandaryzować zatrudnienie – mówi Wiesław Ciężkowski, zastępca prezydenta Chorzowa ds. społecznych. Nie ukrywa jednak, że przerost personelu w niektórych placówkach jest wyraźny. - Do tego dochodzi zróżnicowanie płacowe za wykonywanie tej samej pracy – zaznacza zastępca prezydenta. 

  Zwolnienia jednak będą. Zredukowanych ma być 76,5 etatów. - Pracę może stracić w ten sposób nawet około 100 osób. Są one bowiem zatrudnianie w różnym wymiarze godzin – mówi Ewa Niedbała, prezes chorzowskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego. Zdaniem Wiesława Ciężkowskiego etaty stracą głównie osoby dorabiające do emerytury. - Na swoich stanowiskach mogą jednak zostać emeryci posiadający specjalne uprawnienia. A w szczególnie uzasadnionych przypadkach wynikających ze specyfiki funkcjonowania szkoły łączny limit etatów przysługujący szkole może zostać zwiększony. 

Zastępca prezydenta zaznacza, że część pracowników może zostać przeniesiona do innych placówek. Sceptycznie do tego pomysłu podchodzi Ewa Niedbała. - Obowiązki pracowników musiałby się pokrywać, o co może być trudno. A przecież sprzątaczka nie zastąpi konserwatora.

Biorąc pod uwagę zatrudnienie do największych cięć dojdzie w szkołach ponadgimnazjlanych. Są placówki, w których ubyć może od 4 do 6 etatów. Szkoły tego typu, poza nielicznymi wyjątkami, nie będą miały kadrowych i kierowników administracyjnych. - Zakres tych obowiązków przejmą dyrektorzy – mówi zastępca prezydenta. Zdaniem Ewy Niedbały, są to stanowiska, które powinny w szkole zostać. - To ważna pomoc dla dyrektora. Prezes ZNP ma też żal o ograniczenia w możliwości zatrudnienia pomocy nauczyciela w przedszkolach. - Pomoc można zatrudnić tylko dla grupy dzieci trzyletnich w uzasadnionych przypadkach. Liczyliśmy na to, że będzie to obligatoryjne. Proszę sobie wyobrazić trzydziestoosobową grupę przedszkolaków na przykład, na spacerze bez takiej pomocy.  

Standardy zatrudnienia określają w jakich placówkach i w jakim wymiarze godzin, z podziałem na oddziały lub liczbę uczniów, mogą być zatrudniane osoby na poszczególnych stanowiskach. Pracy może przybyć np. kucharkom i pomocy kuchennej czy sprzątaczkom. Dozorców zastąpić ma natomiast monitoring. - Nie w każdej placówce może się to sprawdzić. W gimnazjach czy szkołach ponadgimnazjalnych już sama obecność dozorcy wpływa na zachowanie młodzieży – uważa Ewa Niedbała.

Przedstawiciele związków zawodowych kilka razy spotykali się z władzami miasta na negocjacjach dotyczących standardów zatrudnienia. - Nie były to łatwe rozmowy – przyznaje Ewa Niedbała. - Jako związkowiec nie patrzę na oszczędności tylko na ludzi. To zarządzenie trafia w najuboższą część społeczeństwa. Osoby z minimalnymi emeryturami, które teraz sobie do nich dorabiają, zgłoszą się prawdopodobnie po pomoc do Ośrodka Pomocy Społecznej. W tym przypadku dla miasta oszczędności z tytułu zwolnień mogą okazać się tylko pozorne - dodaje.

Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, podpisał zarządzenie 23 maja 2011 r. Standardy zatrudnienia administracji i obsługi będą obowiązywały od 1 września 2011 r.

Czytaj też:Cięcia w oświacie

 
wojz

Reklama:

Dyskusja:

~Ola

IP: 79.191.*.*

2011-05-27 17:46:40

No to OPS pęknie w szwach !!!!

~Gość

IP: 46.134.*.*

2011-05-27 22:56:12

I PUP też:) mamy tego prezydenta, który miał nie zwalniać. Następni w kolejce będą nauczyciele i te wszystkie naiwne pielęgniarki co nie chciały Kopla, bo Kotala im tak skutecznie oczy zamydlił. Brawo. Zamienił stryjek...

~NONO

IP: 83.242.*.*

2011-05-28 05:50:10

Od kiedy w grupach przedszkolnych jest po 30 dzieci?

~jo

IP: 87.206.*.*

2011-05-28 13:03:18

Kotala powinien rozpocząć od urzędników i od nauczycieli, a nie od biednych roboli

~

IP: 83.242.*.*

2011-05-28 13:28:39

Gościu!!!Ktoś zamydla oczy-czyli Ty.Zwalniani są pracownicy co maja źródło utrzymania,a wiec EMERYCI zatrudnieni na pół etatu.Kapujesz-czytaj ze zrozumieniem tekst.

~Nono

IP: 83.242.*.*

2011-05-28 13:33:17

Wiadomo ze w ostatnich latach nastąpił przyrost administracji-teraz prezydenci muszą robić porzadek.Etaty sie dublowały,wiele było sztucznych zarezerwowanych dla emerytów.Nikt nikogo nie zwalnia.

~Chorz

IP: 89.107.*.*

2011-05-28 20:00:37

Panie Kotala sam sie Pan zwolnij!!!

~`

IP: 89.78.*.*

2011-05-28 23:37:00

brawo Panie Prezydencie Kotala !!

~Florita

IP: 84.10.*.*

2011-05-29 19:28:41

By żyło sie lepiej...... i z dala od polityki. Swoja drogą, to środowisko nauczycieli pragnęło zmian wiec narzekać teraz nie powinni, bo za późno.Może pójdą po rozumu do głowy, szkoda tylko, że kosztem chorzowskich dzieci i jakości ich kształcenia i wychowania

~Ricardita

IP: 83.15.*.*

2011-05-30 09:44:09

Nauczycielom należy się kubeł zimnej wody. To oni najgłośniej krzyczeli: czas na zmiany!!! Szkoda,z e to najbardziej dotknie pracowników administracyjnych, bo oni sa niedoceniani i trudniej im będzie na rynku pracy. Ponadto nie sa tak roszczeniowi jak nauczyciele.Analogiczna sytuacja jest w urzedach. Urzednicy niższego szczebla niczego tak w zyciu nie pragnęli, jak zobaczyć przegraną Kopla, a zwolnienia bezposrednio ich nie dotkną, tylko ich szefów (np naczelników). Demokracja coraz bardziej zawodzi!!!!!!

~brawo

IP: 83.242.*.*

2011-05-30 16:11:56

BRAWO!!!!!!!!!!!!!!!!

~-Oświata

IP: 83.4.*.*

2011-05-30 16:39:33

Prezydeńci, jak równierz Chorzowskie Związki nie mają pojęcia o pracy obsługi i administracji. Te osoby uwazają że w szkole pracują tylko sprzątaczki i dozorcy. Po wyborach żadna z tych osób nie była na placówkach, więc skad maja wiedzieć jacy pracownicy są niezbędni na danym obiekcie. Poza tym Prezydent przed wyborami obiecywał co innego. Krótko pisząc - " oszust". Moze nie doczeka konca KADENCJI.

~popieram

IP: 87.206.*.*

2011-05-30 18:35:20

OPS nie pęknie w szwach- bez obaw.emeryci nawet z najmniejsza emeryturą nie kwalifikują sie do pomocy, takze sorry, ale będą musieli szukać dorobku gdzie indziej. trzeba spojrzeć na to sceptycznie, w oświacie namnorzyło sie niepotrzebnych etatów, także jestem jak najbardziej za cięciami!

~belferka

IP: 89.73.*.*

2011-05-30 19:18:19

Ciekaw jestem jaką postawę zająłby Wiesław Ciężkowski wobec (teoretycznie zakładam) analogicznej decyzji prezydenta z innej opcji politycznej. Już widzę tę marsową minę przewodniczącego ZNP, radnego PO (a wcześniej SLD). Już widzę to odwoływanie się do serc i sumień decydentów, te płomienne przemówienia w obronie uciśnionych pracowników oświaty. Ale dziś to on staje przeciw nim i mówi: zabieramy wam pracę i chleb, bo to nieracjonalne i nieuzasadnione ekonomicznie. Jednocześnie, za jego wiedzą, po cichu, zatrudnia się protegowanych PO, daje się posadkę i gabinet pełnomocnika prezydenta niewykształconemu koalicjantowi z RAŚ, o zakupie nowego auta dla prezydenta nie wspominając... I tak oto związkowe ideały zderzyły się z polityką i kasą.

~Rybka

IP: 83.242.*.*

2011-05-30 20:07:21

Do Oświata!!!! ostro zagrywasz-zwalniani bedą tylko emeryci.

~putzfrau

IP: 83.238.*.*

2011-05-30 21:03:14

zapraszam Panie Kotala do szkoły na mopa pokaże mi Pan teraz ile zrobi w ciągu 6 godzin które mi pozostały na etacie...kilkanaście sal lekcyjnych,korytarz dorzucę gratis dwa zapaskudzone kibelki i kilka mniejszych pomieszczeń.Wynagrodzę Pana potem swoimi 916 zł brutto...

~`````

IP: 83.5.*.*

2011-05-31 06:15:39

Jakieś 20 lat temu w przedszkolu miałam grupę 3 -latków sama jako nauczycielka-bez pomocy i nawet z tą grupą chodziłam na spacery -również sama.Pomoc Pań wożnych była tylko wtedy kiedy Panie mialy wolną chwilę i pomagały sie dzieciom ubrać.Dlaczego teraz jest to niemożliwe ?Czy inni byli nauczyciele?Czy teraz są bardziej świadomi czy roszczeniowi?

~Wojtek

IP: 195.60.*.*

2011-05-31 07:12:45

Zróbmy miejsce młodym ludziom po studiach i niech zaczną pracować w szkoła, urzędach itp. Jak się widzi nauczycieli w wieku 70 lat, którzy uczą, pobierają emeryturę to coś jest nie tak. Ale sytuacja odnosi się do całego kraju, nie wazne czy rządzili sld, pis czy po. W urzędach są zatrudnieni przyznaję specjaliści ale z racji wieku powinni już dawno odejść z pracy. Nie są zwalniani ze szkół czy urzędów młodzi ludzie, ale osoby starsze, które lata temu osiągnęły wiek emerytalny a nadal kurczowo trzymają się swoich stanowisk. Fajnie mieć niezłą emeryturę, wypłatę, trzynastkę i inne dodatki. Nie dziwmy się, że teraz wszyskie takie osoby będą przeciwko władzy.

~Pucu

IP: 83.242.*.*

2011-05-31 08:37:32

A jakie maja byc kibelki-to normalne,że zapaskudzone.To nie perfumeria.Narzekają tylko nieroby nadal pracujace.takich trzeba od zaraz zwolnić.

~Justyna

IP: 79.191.*.*

2011-05-31 09:55:59

Pucu ale Ty buc jesteś życzę Ci takiej pracy za takie wynagrodzenie

~

IP: 95.50.*.*

2011-05-31 11:22:15

Każdy kto pisze o roszczeniowych nauczycielach powinien przepracować chociaż jeden rok na takim stanowisku i za tę pensję. Mówi się że wakacje, że święta, że pełny etat to kpina. A kto policzy wszystkie godziny przygotowania się do zajęć, gdzie każda grupa pracuje w innym tempie i inne ma potrzeby. Kto policzy zebrania, zajęcia dodatkowe, gazetki, przygotowanie akademii, nie wspominając o przygotowaniu sprawdzianu i sprawdzeniu go później. Jeśli nauczyciel uczy w 10 klasach to jet to około 250 - 300 dzieci, z których każde jest inne...

~...

IP: 195.60.*.*

2011-05-31 11:57:16

To zapraszam do prywatnego przedsiębiorcy, praca bez ram czasowych, na każde załowanie. Każda zła decyzja wiąże się z powarznymi konsekwencjami finansowymi. Stres, presja... każdy z nas ma inną pracę, ale każdy nie ma łatwo, przynajmniej jako zwykły szary pracownik. A nauczyciele nie mają tak źle i wszyscy dobrze o tym wiedzą.

~Maga

IP: 83.15.*.*

2011-05-31 12:18:01

Nie mają źle, zwłaszcza finansowo!!!!

~śmiech

IP: 62.233.*.*

2011-05-31 13:10:01

Nie ważne czy źle czy nie, każdy jakoś ma, jeden lepiej drugi gorzej. Ważne że Kotala kłamał i nadal będzie kłamał. Miało nie być zwolnień (miała być praca dla wszystkich), miało nie być estakady (jest i jeszcze będzie po remoncie przez kolejne 25 lat), nie miało być stołków za poparcie (dla Bogackiego bez wykształcenia krzesełko się znalazło), miało nie być kolejek do specjalistów (a nie ma specjalistów) i oczywiście mowy samochód (też go miało nie być) i jeszcze bym zapominał o prawnikach z UM, którzy to będą zastąpieni przez zaprzyjaźnione kancelarie prawnicze (BARDZO DROGIE), ale czego się nie robi dla Chorzowa, przecież obiecał partyjnym kolegom.

~życzliwy...

IP: 77.255.*.*

2011-05-31 13:25:40

Łatwo się wydaje takie decyzje jak się nie wie co to bieda czy wegetacja od pierwszego do pierwszego...Pozdrawiam Panie Prezydencie.Życzę pomnażania skromnego majątku...bez cięć osobistych http://www.chorzowianin.pl/news-1207.html

~radny

IP: 77.255.*.*

2011-05-31 13:29:30

tylko uczciwą pracą ludzie się bogacą,tu macie link,bierzcie przykład z Pierwszego Chorzowianina co dba o wszystkie swoje owieczki http://www.chorzowianin.pl/news-1207.html

~:)

IP: 195.60.*.*

2011-05-31 14:27:24

na szczęście wszelkiego rodzaju obelgi, groźby itp. są karalne :)

~Trawka

IP: 83.242.*.*

2011-05-31 15:30:30

a kiedy zwolni sie EMERYTÓW nauczycieli-wapniaków dorabiajacych.Strach oddac pod opiekę w szkole WAPNIAKOWI na emeryturze-czygo On nauczy.Tam tez sa oszczędnosci i to spore.

~;(

IP: 87.205.*.*

2011-05-31 16:26:04

szkoda że głupota nie jest karalna...

~Grażyna

IP: 89.73.*.*

2011-05-31 21:35:36

Podobne problemy są we wszystkich resortach. Każda grupa zawodowa broni się przed zwolnieniami. Pracować chce młody człowiek, który zdobył wykształcenie jak również emeryt dorabiający do świadczenia, by godnie żyć. Nie wiem czy ktoś ma receptę na rozwiązanie tego problemu. Może będą osoby, które coś podpowiedzą naszym władzom miasta.

~:)

IP: 46.134.*.*

2011-05-31 23:48:01

Grażyna no co Ty. Przecież za coś biorą pieniądze, mają Bogackiego. On pewnie coś zaradzi. A poza tym mamy władze z Katowic, Czeladzi i Rudy Śląskiej,brakuje jeszcze Sosnowca. Pewnie przyniosą najlepsze wzorce ze swoich miast. pozdrawiam.

~młody chorzowianinn

IP: 83.18.*.*

2011-06-01 08:42:00

Ten kto ma prawo do emerytury nie powinien pracować,praca dla młodych,jak jej tu nie znajdziemy to wyjedziemy nad Ren

~bolo

IP: 79.189.*.*

2011-06-01 11:15:03

Wierzycie, że praca jest dla młodych???? Szykują się TYLKO zwolnienia - nikt nie mówi planowanych nowych przyjęciach do pracy bo ich..... nie ma:)

~observer

IP: 83.15.*.*

2011-06-01 11:32:25

bolo, no chyba że dla SWOICH - młodych, "zdolnych", z legitymacją PO w kieszeni:)

~oświatowiec

IP: 83.15.*.*

2011-06-01 16:35:47

cięcia być muszą!!! miasto jest biedne, a za nowe auto, "wysokowykwalifikowanych" pełnomocników,a ostatnio klimatyzację w gabinetach prezydenta i wice, zapłacić trzeba; poza tym kryzys jest, nie ma nowych miejsc pracy, więc trzeba zrobić miejsce dla kolegów z POdwórka

~bezrobocie

IP: 79.189.*.*

2011-06-01 17:11:16

to wstyd dla Chorzowa!!!!

~

IP: 89.73.*.*

2011-06-01 20:48:16

-:) pisząc o osobach,które pomogą naszym władzom w rozwiązaniu problemu bezrobocia miałam na myśli ludzi, którzy nie angażują się w politykę, ale mogą mieć trafne propozycje. - młody Chorzowianin ma częściowo rację.Zmieni swój pogląd za jakiś czas. Ale popieram.

~Edukat

IP: 83.22.*.*

2011-06-02 09:00:36

Czy chcemy tego by oświata wyglądała u nas tak jak w Rudzie śl,Świętochłowicach i Bytomiu ? Nie będzie remontów, nie będzie pracowników utrzymujących szkoły na wysokim standardzie,nie będzie konkursów itp. A co będzie ? BEZROBOCIE.

~ciężkowski do tablicy

IP: 83.242.*.*

2011-06-02 13:15:24

Ciężkowski wielce zwalnia najbiedniejszych naszego miasta, a sam grzeje żić w stołku i kupuje z prezydentem limuzyny. Dobre sobie...

IP: 62.233.*.*

2011-06-03 13:19:24

Jakby takie zagrywki robił Kopel, Otte to w mediach lokalnych by huczało, ale Kotala, Ciężkowski mogą wiele bo lud ciemny i media są ich. Zatrudniają kolesi bez wykształcenia i dokonań i jeszcze wszyscy im biją brawo.

~wadera

IP: 178.56.*.*

2011-06-07 17:17:06

Pan Kotala to wstyd dla PO!, mydli oczy wszystkim, drodzy moi, nie będzie nowych etatów na miejsca zwolnionych osób! a osoby zwolnione z CHCK??? a osoby zwolnione z PGM??? czy ktoś jest na ich miejscy?? pytam się???

~Edukat

IP: 83.22.*.*

2011-06-08 00:29:35

Ponoć w czwartek ma być pikieta(czy coś takiego) przed RATUSZEM w obronie skrzywdzonych ludzi zwalnianych w Oświacie.Mówi się ,że organizuje to Związek SOLIDARNOSC i ZNP razem.Myślę , że trzeba nam tam być.

~

IP: 83.22.*.*

2011-07-11 23:26:43

A co robi jeszcze listonosz-dyrektor w CHCK? Kolega któregoś z "władnych"? śmiech historii

~stary belfer

IP: 79.191.*.*

2011-07-24 12:08:30

Już dawno wiadomo, że fora internetowe nie mają wiele wspólnego z normalną rzeczową dyskusja. Niniejsze tylyko potwierdza tę prawdę. Jestem nauczycielem, pracuję poza Chorzowem. Nasza szkoła jest przykładem rozsądnej redukcji administracji. Po pierwsze zniknęli wszyscy emeryci. Po drugie z dwóch zastępców dyrektora ostał się tylko jeden. W księgowości było 2,5 etatu - został 1, z 3 elektryków (pół etetowców) - 1 (cały etat), zaopatrzeniowiec został jednocześnie kierowcą (i tak on wszystko kupował), portier jest jednocześnie konserwatorem (i tak siedział cały dzień nic nie robiąc). W nocy zamiast portierów jest ochrona elektroniczna (wyleciało 3 "biednych" emerytów górników), dział socjalny z 3 - 1, zamiast 5 sprzątaczek są dwie za to pracujące nie od 15.00-17.00 tylko od 7.00-15.00. Z grona pedagogów poznikali emeryci, półetatowcy itp. Ale to efekt zmniejszenia ilości uczniów a nie redukcji etatów. Trwało to parę lat ale efekt jest zaskakujący. Szkoła funkcjonuje aż miło, pomimo redukcji nikt jakoś nie narzeka na nadmiar obowiązków. Można? Można! Więc nie pieprzcie, że redukcje nic nie dają. Możecie mi wierzyć lub nie, możecie obrzucić inwektywami (w końcu mamy wolność słowa) ale faktów nie zmienicie.

~Logika

IP: 83.29.*.*

2011-07-24 14:37:32

Stary belfrze,a dlaczego nie zredukowali ilości nauczycieli, przecież mamy niż demograficzny ? Redukcje w Chorzowie są chaotyczne ,bez analizy finansowej ,zwalnia sie jednych,a nowych z PO przyjmuje to skandal!!!

~stary belfer

IP: 83.29.*.*

2011-07-24 16:24:21

Logiko wybacz ale myślisz nielogicznie. Ilość nauczycieli zredukuje się sama bez pomocy PO, PIS i czy innych "zbawicieli". Jeżeli norma na klasę to ok. 30 uczniów (a tak własnie jest, zależnie od szczebla nauczania) to myśląc logicznie jest proste równanie: mniej uczniów = mniej klas = mniej godzin = mniej nauczycieli no bo ich zatrudnienie zależy od ilości godzin dydaktycznych. Jak masz chwilę to przejrzyj strony różnych szkół czy też kuratorium i porównaj ilość klas w poszczególnych rocznikach. Gwarantuję, że ich ilość mocno zmalała. Np. w ŚlTZN z planowanych 7 klas otwarto bodajże 4. Idąc dalej tym tokiem myślenia. Mniej klas to mniejsze zapotrzebowanie na ich obsługę. I tu dochodzimy do administracji i obsługi. Dalej Ci tłumaczyć? A to czy w miejsce zwalnianych przyjmuje się innych to już inna sprawa choć też należałoby te wiadomości jakoś poprzeć faktami, a twierdzić, że "zwalnia sie jednych,a nowych z PO przyjmuje to skandal".

~Logika

IP: 83.29.*.*

2011-07-24 21:27:39

Stary belfrze, to dlaczego dotychczas się nie zredukowała ilość nauczycieli w Chorzowie ,chociaż są do tego matematyczne przesłanki,czemu nie zwalnia się nauczycieli -odpowiedź brzmi,bo mają bardzo silne związki zawodowe ,a tym samym szereg przywilejów (karta nauczyciela) i zawsze roszczeniową pozycję.Co do faktów z zatrudnianiem swoich to wszyscy wiedzą,że to domena PO! Ty również nie odkryłeś ,co to za idealna szkoła ,w której pracujesz ...dlatego ja też nie muszę podawać danych konkretnych osób!!!

~dyr.ZS

IP: 46.148.*.*

2011-07-24 21:59:56

Oj,oj coś mi się wydaje,że Logika nie ma pojęcia a się wypowiada.Może jakiś przykład na przyjmowanie"nowych z PO"na miejsce tych zwolnionych?Proszę...

~Logika

IP: 83.29.*.*

2011-07-25 08:10:03

Do dyr ZS ,a może jakiś dyrektor nowy ?

~stary belfer

IP: 83.27.*.*

2011-07-27 11:08:51

LOGIKA - nie mówię, że moja szkoła jest idealna i że obeszło się bez zgrzytów. Chciałem Ci tylko pokazać, że można. Co do redukcji nauczycieli w Chorzowie. Skąd masz dane, że administrację objęła redukcja,a nauczycieli nie? Brak takiej redukcji jest wręcz niemożliwy. Powtarzam co pisałem: nie ma dzieci, nie ma klas, nie ma godzin, a nie ma godzin to brak etatów i redukcja. Nie ma na to siły! No jak możesz kogoś zatrudnić jeżeli "fizycznie" nie ma dla niego miejsca pracy? Co, będzie sam siedział w pustej klasie? Pomyśl LOGICZNIE.

~dyr ZS

IP: 157.25.*.*

2011-07-27 11:26:52

stary belfer ma rację bo opiera się na wiedzy,a nie na emocjach.

~Logika

IP: 79.191.*.*

2011-07-27 18:47:15

Stary belfrze i dyr.ZS ,a co powiesz o zapisach karty nauczyciela,rocznych płatnych urlopach zdrowotnych nauczycieli,możliwości alternatywnego zatrudnienia (bibliotekarz,opiekun świetlicy,świadczenie zastępcze...to same bzdury)...czy to nie jest program przywilejów?

~Maga

IP: 84.10.*.*

2011-07-27 19:36:10

Nauczyciele, to najbardziej uprzywilejowana grupa zawodowa w Polsce!!!

~stary belfer

IP: 83.27.*.*

2011-07-27 19:47:13

LOGIKA wybacz ale nudzisz! Wciąż to samo: uprzywilejowani, przywileje, ochrona itd... Czemu nie czepiasz się przywilejów policjantów, górników, hutników i jeszcze paru innych zawodów. I nie wciskaj mi kitu, że to ciężkie zawody bo o tym wiem. Alternatywne zatrudnienie? Bredzisz! Zwolnią bibliotekarza czy opiekuna świetlicy by zrobić miejsce dla zwolnionego nauczyciela? Zresztą by mieć wymienione stanowiska niestety trzeba skończyć studia kierunkowe lub podyplomowe. Świadczenia zastępcze - nie bardzo wiem o co Ci chodzi (przypuszczam, że sam nie wiesz). A jeżeli uczenie w szkole to taki miód i przywileje to zapraszam. Uczę prawie 30 lat. W tym czasie zdążyłem zrobić 2 x 4 letnie studia, 2 x 3-letnie studia podyplomowe, nie licząc kilku pomniejszych kursów. Sam miód!!! I to z mojej strony by było na tyle. Jeszcze raz zapraszam Cię w szeregi pedagogów i pozdrawiam.

~Logika

IP: 79.191.*.*

2011-07-27 23:00:10

Stary belfrze pomimo,że nie jestem wiekową osobą podtrzymuję,że reorganizacja w szkołach najmniej dotyka nauczycieli ,a program przywilejów dobrze chroni tą grupę zawodową,co do świadczeń zastępczych to:kto zastępuje nauczyciela chorego,na urlopie macierzyńskim,co to są dodatkowe godziny ( chyba ponad 18h tygodniowo ?) i czy odpłatne ,czy też nie.Osobiście nie poraża mnie Twoje dokształcanie,bo mogłabym nawet w tej materii konkurować.Zaznaczam,że jest wiele zawodów ,które wymagają stałego poszerzania wiedzy więc nie róbmy z takich osób (i siebie również) bożyszczy nauki,bo to nie jest prawda,a coraz częściej standard! Praca nauczyciela ma swoje dobre i złe strony,ale jedno jest pewne nikt Jej nie wykonuje pod przymusem tylko z wyboru.Co do zaproszenia w grono nauczycieli będę rozważać,chociaż trochę męczą mnie ludzie przekonani o swojej wiedzy absolutnej,a Ty chyba nabawiłeś się już tej skazy...udanych dwumiesięcznych wakacji !!!

~dyr ZS

IP: 46.148.*.*

2011-07-28 01:26:21

Co to jest świadczenie zastępcze ??? Maga i Logika-pewnie po tygodniu pracy w szkole nie ferowalibyście takich opinii,spróbujcie...

~Maga

IP: 83.15.*.*

2011-07-28 08:19:14

Panie dyrektorze ZS, zarówno Pan, jak i Pana nauczyciele mozecie spróbować swoich sił na wolnym rynku pracy. Beda wysokie zarobki i urlopy. Powodzenia i przestańcie narzekać, bo nie wiecie co macie.

~stary belfer

IP: 83.22.*.*

2011-07-28 09:00:59

LOGIKO wcale nie miałem zamiaru "porażać cię" swoim wykształceniem (większość nauczycieli ma podobne albo i lepsze). Chciałem Ci tylko uświadomić, że nie jest to taki "miód" i same przywileje. Na koniec tej naszej uroczej skądinąd dyskusji małe wyjaśnienie: zastępstwa za nieobecnych nauczycieli są płatne tylko w wypadku gdy są one planowane (macierzyński, dłuższa choroba itp.). Więc nie wiem co w tym takiego uprzywilejowanego. Pojedyncze, z dnia na dzień, są niepłatne. Piszesz "Praca nauczyciela ma swoje dobre i złe strony, ale jedno jest pewne nikt jej nie wykonuje pod przymusem tylko z wyboru." To samo można powiedzieć o każdej innej pracy (np. tak zaciekle bronionej przez Ciebie administracji), więc nie rozumiem dlaczego przyczepiłaś się akurat do nauczycieli. Co do "przekonania o swojej wiedzy absolutnej" to raczej pasuje to chyba do Ciebie - nie przyjmujesz żadnych rzeczowych argumentów, Twoje zdanie jest jedynie właściwe itd. Pozdrawiam - Stary belfer. PS. Dalej nie rozumiem pojęcia "świadczenie zastępcze" ale w związku z wyjazdem na wakacje (dziękuję za życzenia) i miesięcznego odpoczynku od komputera nie oczekuje odpowiedzi.

~Logika

IP: 83.29.*.*

2011-07-29 20:41:09

Stary belfrze i dyr ZS w swoim ostatnim wpisie wyjaśniłam Wam co rozumiem przez świadczenie zastępcze ,czy naprawdę to jest nadal dla Was niezrozumiałe ?)Wystąpiłam w obronie pracowników administracji szkolnej ,bo jeden z Was gloryfikował zmiany w adminisracji głównie zwolnienia,jako idealne rozwiązanie i mam prawo się niezgodzić,bo chodziłam do szkół i uczestniczyłam w lekcjach,w których nie wiele było profesjonalizmu...i znam wiele osób,którym takie doznania lekcyjne nie są bliskie ....dlatego troszeczkę pokory !

Polityka plików "cookie"

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.