Bezpieczeństwo czy kameralność?

Chorzowianin 2019-03-29
Na polskich osiedlach masowo montuje się szlabany parkingowe. W przypadku nowoczesnego budownictwa są one już standardem. Poza tym charakterystyczne konstrukcje pojawiają się przy miejscach użyteczności publicznej. Z zasady chodzi o to, by w pewien sposób uregulować strefę parkowania i zawęzić ją do osób, które mają do tego prawo lub też tych, które za taką możliwość zapłacą. Poza tym systemy parkingowe dają również poczucie pewnego odgrodzenia się od reszty. Choć jest ono dość złudne, to wiele osób podkreśla, że na takim zamkniętym osiedlu czują się bezpieczniej.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Bezpieczeństwo czy kameralność?

Jaki szlaban wybrać?

Hydrauliczne czy elektromechaniczne?

Na co należy zwrócić uwagę?

 

Jaki szlaban wybrać?

Spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty, właściciele domów, ośrodków wczasowych, czy też zarządzający budynkami użyteczności publicznej coraz częściej muszą stawać przed dylematem, jaki szlaban wybrać. Coraz większy ruch samochodowy i relatywnie coraz mniej miejsc do zaparkowania sprawiają, że szczególnie w większych miastach poruszanie się autem jest niezwykle kłopotliwe. Jednym ze sposobów uregulowania ruchu i ograniczenia go w pewnych strefach może być szlaban parkingowy. Producenci oferują modele o różnej wielkości i odmiennych mechanizmach działania. Warto więc dokładnie sprawdzić, na jakich systemach najbardziej nam zależy.

Hydrauliczne czy elektromechaniczne?

Szlabany hydrauliczne sprawdzają się w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Tym samym zakłada się, że urządzenie będzie dość intensywnie pracowało. Najczęściej tego typu rozwiązania montuje się przy bramkach autostradowych lub też w dużych centrach handlowych. Są one droższe niż szlaban parkingowy elektromechaniczny, który instaluje się w miejscach o mniejszym natężeniu ruchu – czyli zazwyczaj przy wjazdach na osiedla czy też zamknięte lub płatne strefy parkowania.

Na co należy zwrócić uwagę?

Przy wyborze szlabanu niezwykle istotna będzie długość ramienia. Musi być ona dostosowana do strefy, którą chcemy zamknąć. Producenci zalecają, żeby długie szlabany (około pięciometrowe) miały zamontowaną stałą lub ruchomą podporę. Zapewnia ona konstrukcji stabilność oraz pozwala na przykład na zamontowanie na niej fotokomórki. To zabezpiecza przed przypadkowym zamknięciem się szlabanu w sytuacji, gdy na przykład jeszcze jeden samochód będzie chciał pod nim przejechać. Poza tym firmy montują również szereg innych mechanizmów zabezpieczających przed zbyt wczesnym opuszczeniem ramienia. Sprawdzają się również lampy ostrzegawcze, które sygnalizują ruch szlabanu. Niewątpliwie taki element miejskiego krajobrazu doskonale kontroluje przepływ osób i samochodów. Z drugiej strony może wpływać na komfort, poczucie bezpieczeństwa czy też zapobiegać blokowaniu miejsc parkingowych. Dlatego właśnie tego typu konstrukcji będzie coraz więcej.

Reklama:

Polityka plików "cookie"

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.