E-mail marketing – sprytne narzędzie do kontaktowania się z klientami

Jakie cechy powinien mieć dobry e-mail marketing?
Przygotować kampanię e-mail marketingową wcale nie jest trudno. Nie sztuką jest jednak wysłać klientom jakąkolwiek wiadomość. Aby osiągnąć zakładane cele, należy zwrócić uwagę na kilka aspektów.
Po pierwsze: e-mail powinien być klikalny
Dobrze, aby przygotowany przez sklep internetowy e-mail był w pełni klikalny, to znaczy mógł przekierować użytkowników do produktów zaprezentowanych w ofercie.
Po drugie: musi być wysyłany w odpowiedniej częstotliwości
Tutaj warto zachować rozsądek. Zbyt częste przesyłanie e-maili może zmęczyć, a nawet rozzłościć naszych klientów. Z kolei zbyt rzadkie przypominanie o swojej ofercie może nie dać oczekiwanych rezultatów. Optymalne jest wysyłanie e-maila wtedy, gdy mamy coś interesującego do przekazania użytkownikom, na przykład wtedy, gdy wprowadziliśmy do oferty nowy produkt lub uzupełniliśmy rozmiarówki dotychczasowych. Wówczas zdecydowanie warto przesłać e-maila, na przykład w postaci newslettera.
Dobrym pomysłem jest też przesłanie przywitalnego e-maila do nowego klienta z dołączonym kodem rabatowym, uprawniającym do tańszych zakupów lub zamówienia usług.
Po trzecie: e-mail musi mieć interesującą treść i estetyczną oprawę
W internecie użytkownik każdego dnia bombardowany jest tysiącami komunikatów i informacji. Jeśli już kontaktujemy się ze swoimi klientami, powinniśmy mieć do tego nie tylko dobry powód, ale również ubrać komunikat w ładną treść i estetyczną oprawę graficzną. Jeśli chodzi o ten ostatni punkt, można skorzystać m.in. z bazy darmowych zdjęć umieszczonych na portalach stockowych.
Po czwarte: warto skorzystać z profesjonalnych rozwiązań
Stworzenie kampanii e-mail marketingowej wymaga dysponowania aplikacjami ułatwiającymi masową wysyłkę wiadomości. Gotowe narzędzia do e-mail marketingu oferuje co najmniej kilka firm działających na polskim rynku, m.in. FreshMail czy Mailchimp. Pierwsze z nich umożliwia nawet darmowe korzystanie w przypadku niewielkiej bazy klientów.
Więcej informacji na temat funkcjonalnych narzędzi dla właścicieli witryn i sklepów internetowych można znaleźć na stronie internetowej https://www.internetum.com/everything-you-need-to-know-about-featured-snippets/.
Reklama: