Miasto stawia na ruch
Chorzowianin 2012-03-26
|
Komentarzy: 44
Zakończyły się czteromiesięczne prace nad strategią promocji i komunikacji marketingowej Chorzowa. Nasze miasto ma nowe logo i hasło. Mogą się podobać?

Logotyp z hasłem promocyjnym Chorzowa
Prace nad strategią rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku od badań marketingowych nad wizerunkiem miasta, analiz dotychczasowych dokumentów strategicznych, materiałów prasowych i promocyjnych dotyczących miasta oraz konsultacji społecznych przeprowadzonych z różnymi grupami mieszkańców.
O naszym mieście wypowiadały się m.in. dzieci, młodzież, urzędnicy samorządowi i reprezentanci środowisk opiniotwórczych.
- Taka forma tworzenia strategii pozwoliła na wiarygodne poznanie specyfiki miasta oraz wskazanie jego głównych atutów. Z pewnością należą do nich Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku, Ruch Chorzów, jako jedna z ikon polskiego futbolu, położenie w sercu metropolii, bogata i ceniona w regionie oferta gastronomiczna oraz kwintesencja śląskości połączona z wątkiem bożogrobców, założycieli miasta – mówi Adam Kałucki z Grupy Eskadra odpowiedzialnej za przygotowanie strategii.
Najważniejszymi grupami docelowymi opracowanego dokumentu są obecni i przyszli mieszkańcy Chorzowa oraz potencjalni inwestorzy. Atutem naszego miasta jest dobra oferta edukacyjna, którą wkrótce poszerzy powstające Śląskie Międzyuczelniane Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych.
Zaletą jest również dobra infrastruktura i nadające się do zagospodarowania tereny poprzemysłowe. - Z analiz danych statystycznych wynika, że Chorzów, oprócz Katowic, posiada najwyższą jakość życia w całej Metropolii Silesia – zaznacza Adam Kałucki. Dodaje, że nasze miasto wyróżnia także gęstość zaludnienia oraz dobre przykłady rewitalizacji terenów zdegradowanych. Jego zdaniem kiedyś Chorzów był miastem hut i kopalń. Dziś stawia na edukację i usługi.
Według specjalistów z Grupy Eskadra chorzowianie są dumni ze swojego pochodzenia, potrafią korzystać z zalet życia w metropolii. Z kolei samo miasto dobrze wykorzystuje atuty miast sąsiednich. - Chorzów jest częścią większej układanki dwumilionowej metropolii. Mieszkańcy mają świadomość, podkreślają to, że żyją w Silesii ale mieszkają w Chorzowie. Bycie w tej wspólnocie jest siłą tego miasta. A bez Chorzowa nie ma przecież metropolii – mówi A. Kałucki.
Jego zdaniem Chorzów jest koncentratem, esencją śląskości z domieszką egzotycznych przypraw. - I wychodzi mu to na dobre – dodaje.
Według Grupy Eskadra nasze miasto przyciąga jak magnes. Uruchamia zdrowie, sport, inwestycje, porusza emocje, kulturę, rozrywkę, ma Ruch Chorzów, doskonali się i rozwija. Jest ważnym elementem konstrukcyjnym górnośląskiej aglomeracji czyli jak tłumaczą twórcy strategii, osią metropolii.
Na tym oparto koncepcję na hasło promocyjne miasta „Chorzów. Wprawia w ruch”, z jego angielskim odpowiednikiem „Puts in motion”. - Jest to proste hasło, promocyjny slogan reklamowy. Ma on się kojarzyć i pozycjonować miasto – tłumaczy A. Kałucki.
Eskadra zaproponowała także identyfikację wizualną, w tym nowy logotyp. - Zdecydowaliśmy się na prostą, minimalistyczną formę, która ma być odporna na zmianę trendów – mówi Marek Tobolewski, copywriter. Kolor czerwony ma podkreślać witalność i energię Chorzowa. Logotyp odwołuje się również do historii miasta, nawiązując czcionką litery „h” do symbolu krzyża bożogrobców.
Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, z pomysłu na logo i hasło miasta jest zadowolony. - Podoba mi się. Tak jak i cała strategia promocyjno-marketingowa, której wcześniej nam brakowało. Chcemy pokazać nasze atuty. Bogatą ofertę edukacyjną, kulturalną, sportową. Stwarzamy fajne miejsce do zamieszkania a także do inwestowania. Prezydent przyznaje, że nowe logo i hasło są dopiero wdrażane. Na materiałach promocyjnych pojawią się one w ciągu kilku tygodni.
Strategię promocji i komunikacji marketingowej miasta Chorzów na lata 2012-2016 Eskadra przygotowała na zlecenie Urzędu Miasta. Dokument zawiera wyniki badań i analiz, wizję oraz misję marki, hasło promocyjne, system identyfikacji wizualnej oraz szereg zadań promocyjnych. Kosztowało to miasto przeszło 150 tys. zł.
O naszym mieście wypowiadały się m.in. dzieci, młodzież, urzędnicy samorządowi i reprezentanci środowisk opiniotwórczych.
- Taka forma tworzenia strategii pozwoliła na wiarygodne poznanie specyfiki miasta oraz wskazanie jego głównych atutów. Z pewnością należą do nich Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku, Ruch Chorzów, jako jedna z ikon polskiego futbolu, położenie w sercu metropolii, bogata i ceniona w regionie oferta gastronomiczna oraz kwintesencja śląskości połączona z wątkiem bożogrobców, założycieli miasta – mówi Adam Kałucki z Grupy Eskadra odpowiedzialnej za przygotowanie strategii.
Najważniejszymi grupami docelowymi opracowanego dokumentu są obecni i przyszli mieszkańcy Chorzowa oraz potencjalni inwestorzy. Atutem naszego miasta jest dobra oferta edukacyjna, którą wkrótce poszerzy powstające Śląskie Międzyuczelniane Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych.
Zaletą jest również dobra infrastruktura i nadające się do zagospodarowania tereny poprzemysłowe. - Z analiz danych statystycznych wynika, że Chorzów, oprócz Katowic, posiada najwyższą jakość życia w całej Metropolii Silesia – zaznacza Adam Kałucki. Dodaje, że nasze miasto wyróżnia także gęstość zaludnienia oraz dobre przykłady rewitalizacji terenów zdegradowanych. Jego zdaniem kiedyś Chorzów był miastem hut i kopalń. Dziś stawia na edukację i usługi.
Według specjalistów z Grupy Eskadra chorzowianie są dumni ze swojego pochodzenia, potrafią korzystać z zalet życia w metropolii. Z kolei samo miasto dobrze wykorzystuje atuty miast sąsiednich. - Chorzów jest częścią większej układanki dwumilionowej metropolii. Mieszkańcy mają świadomość, podkreślają to, że żyją w Silesii ale mieszkają w Chorzowie. Bycie w tej wspólnocie jest siłą tego miasta. A bez Chorzowa nie ma przecież metropolii – mówi A. Kałucki.
Jego zdaniem Chorzów jest koncentratem, esencją śląskości z domieszką egzotycznych przypraw. - I wychodzi mu to na dobre – dodaje.
Według Grupy Eskadra nasze miasto przyciąga jak magnes. Uruchamia zdrowie, sport, inwestycje, porusza emocje, kulturę, rozrywkę, ma Ruch Chorzów, doskonali się i rozwija. Jest ważnym elementem konstrukcyjnym górnośląskiej aglomeracji czyli jak tłumaczą twórcy strategii, osią metropolii.
Na tym oparto koncepcję na hasło promocyjne miasta „Chorzów. Wprawia w ruch”, z jego angielskim odpowiednikiem „Puts in motion”. - Jest to proste hasło, promocyjny slogan reklamowy. Ma on się kojarzyć i pozycjonować miasto – tłumaczy A. Kałucki.
Eskadra zaproponowała także identyfikację wizualną, w tym nowy logotyp. - Zdecydowaliśmy się na prostą, minimalistyczną formę, która ma być odporna na zmianę trendów – mówi Marek Tobolewski, copywriter. Kolor czerwony ma podkreślać witalność i energię Chorzowa. Logotyp odwołuje się również do historii miasta, nawiązując czcionką litery „h” do symbolu krzyża bożogrobców.
Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa, z pomysłu na logo i hasło miasta jest zadowolony. - Podoba mi się. Tak jak i cała strategia promocyjno-marketingowa, której wcześniej nam brakowało. Chcemy pokazać nasze atuty. Bogatą ofertę edukacyjną, kulturalną, sportową. Stwarzamy fajne miejsce do zamieszkania a także do inwestowania. Prezydent przyznaje, że nowe logo i hasło są dopiero wdrażane. Na materiałach promocyjnych pojawią się one w ciągu kilku tygodni.
Strategię promocji i komunikacji marketingowej miasta Chorzów na lata 2012-2016 Eskadra przygotowała na zlecenie Urzędu Miasta. Dokument zawiera wyniki badań i analiz, wizję oraz misję marki, hasło promocyjne, system identyfikacji wizualnej oraz szereg zadań promocyjnych. Kosztowało to miasto przeszło 150 tys. zł.
(wojz)
Reklama:
Dyskusja:
~chorzowianin
IP: 87.99.*.*
2012-03-26 16:22:45
Bardzo udane. To krok w dobrą stronę. Teraz trzeba jeszcze wdrożyć ustalenia ze strategii, co pewnie wymagać będzie wiele pracy i środków. Trzymam kciuk.
~rich
IP: 89.107.*.*
2012-03-26 21:30:14
Nawet niezłe. Dobrze, że nie dali coś w stylu Grube Rybnik, albo miasto ogrów :P
~dariusz Olejniczak
IP: 80.238.*.*
2012-03-26 22:40:09
Czyli po mojemu: Skromna satysfakcja z naszych konsekwentnych działań jako SIM. Akcje: ELKA czekamy na Ciebie, WPKiW deptakiem całej aglomeracji, RUCH Chorzów to Chorzów - Chorzów to RUCH. Rewitalizacja ŚRÓDMIEŚCIA (REMONT ESTAKADY,DWORZEC CENTRALNY,RYNEK), Chorzów II - rewitalizacja wytycznie 2 nowych ulic...Batory...ale fajnie, że mając pomysły i wspaniałych przyjacół można coś zmienić i to wszystko społecznie... Proszę podawajcie pomysły bo Chorzów na to zasługuje...i... co najważniejsze jego tego potrzebują MIESZKAŃCY. Pozdrawiam.
~Rafał Sudoł
IP: 89.107.*.*
2012-03-27 08:17:58
Hasło jest dynamiczne i ciekawe. Teraz czas ruszyć z promocją, której brakowało naszemu Miastu. Jak już zaczną napływać turyści do Chorzowa, miłoby jednak było, gdyby nasze Miasto było choć trochę czyściejsze, bo żadne kampanie promocyjne nie zrobią więcej niż pierwsze wrażenie. A wegług wielu osób, pierwsze wrażenie w Chorzowie jest takie, że dbałość o czystość i estetykę Miasta nie jest w Chorzowie priorytetem. A szkoda. W każdym razie cieszę się, że ożywiła się działalność promocyjna władz Miasta i oby dalej w tej materii można było szczycić się sukcesami i to dużo większymi.
~gryfny
IP: 77.65.*.*
2012-03-27 12:48:01
No cóż, jakby ktoś chciał się rozejrzeć to: "Legionowo PORUSZA" już od jakiegoś roku. Analizy, badania, wizje, misje... - cała Eskadra. I ta "nijakość" w projektowaniu wizerunkowych znaków graficznych dla miast.
~Zośka
IP: 178.180.*.*
2012-03-27 14:44:30
Poruszała już też Bydgoszcz i pewnie parę innych. Chorzów Wprawia w ruch - jest nie tylko różnica znaczeniowa, ale i czytelne nawiązanie do nazwy klubu. Ale Legionowo? Hmmm...
~hagi
IP: 87.205.*.*
2012-03-27 21:45:22
Ruch pisze się z wielkiej litery
~kolega zbyszka
IP: 80.238.*.*
2012-03-27 23:04:11
do Hagi: CHORZÓW to RUCH, RUCH to CHORZÓW...zawsze z wielkiej litery.
~Taki prosty, a taki drogi.
IP: 62.233.*.*
2012-03-28 07:45:28
Za 150 tyś zł spodziewałem się czegoś lepszego. Czy w UM nie ma pracowników kreatywnych, jest chyba wydział promocji Miasta, czym on się zajmuje poza zlecaniem prostych zadań za grube pieniądze. Za tak szczytne osiągnięcia jeszcze nagrody prezydenta się należą. Nowej władzy brakuje kreatywnego myślenia, a rozdawnictwo jest na porządku dziennym. Wystarczyło przeznaczyć te pieniądze na edukacje.
~:(
IP: 89.73.*.*
2012-03-28 08:03:43
Zdecydowanie zgadzam się z "Taki prosty, a taki drogi." Hasło "nie rzuca na kolana", dla wielu kojarzy się tylko z Ruchem, a to pomimo wszystko kiepska promocja. To samo z logotypem - dla mnie bubel! Ale to mówią o gustach się nie dyskutuje.
~dariusz Olejniczak
IP: 80.238.*.*
2012-03-28 08:28:20
RUCH to najlepsza promocja dla CHORZOWA, to są synonimy i każdy wie, że historia sportu na Śląsku od prawie 100 lat to RUCH. Jak RUCH to "kiepska promocja-do anonima :(" to proszę się nazwiskiem i imieniem podpisywać, niech młodzi i sąsiedzi wiedzą osobiście o takim zdaniu na temat NASZEGO RUCHU. Przecież mieć własne zdanie to nic zdrożnego. Drugim takim synonimem jest AKS i koniczynka koloru zielonego. Sport to zdrowie każdy kibic Ci to powie. Zatem każdy RUCH jest w cenie i jest pożądany. Te nowe sale sportowe i boiska w ruchu każdy przestudiować musi dla swojego rozwoju i zdrowia. Pozdrawiam.
~:)
IP: 62.233.*.*
2012-03-28 10:06:48
Witam Panie Rafale, gra Pan jeszcze na organach? Gdzie? Kiedy? pozdrawiam.
~Obserwator
IP: 93.175.*.*
2012-03-28 16:44:02
Na dzień dzisiejszy Chorzów jest po prostu miastem b r u d y m i cuchnącym uryną i stęchlizną (wystarczy zobaczyć Plac Hutników, wejść do pierwszej lepszej bramy przy którejkolwiek z ulic w centrum, o innych dzielnicach nie mówiąc. Zapraszając turystów trzeba ich uprzedzić by byli wyposażeni w przenośne toalety. A co do obecnych działań PR-owskich to tylko słowa..., niestety.
~Jacek
IP: 31.63.*.*
2012-03-28 18:10:08
Obserwatorze masz całkowitą rację jak władza takie miasto!!!!
~Dante
IP: 188.117.*.*
2012-03-28 18:36:32
jacy ludzie mieszkajacy w miescie taka wladza i takie miasto.
~:(
IP: 89.73.*.*
2012-03-28 20:31:29
Panie Olejniczak myli Pan pojęcia. Ja nie piszę źle o Ruchu ale o tym, że nie widzę większego sensu by był on wizytówką miasta. Zresztą w jaki sposób ma on promować Chorzów? Tym bardziej, że chyba Ruch ma prywatnego właściciela. A może się mylę? Tym samym to nie Ruch promuje Chorzów tylko na odwrót. Powtarzam: bezsensowne hasło i jeszcze gorszy logotyp. Uczcie się od sąsiadów np. "Siemianowice - dobre bo Śląskie". Krótkie i sensowne (przynajmniej dla każdego Hanysa).
~Xyz
IP: 31.60.*.*
2012-03-28 23:38:00
W ruch to kibice wprowadza Kotale za te sciemy ze stadionem
~będzie jeszcze śmieszniej
IP: 87.96.*.*
2012-03-28 23:39:10
Szanowni internauci mam do Was pytanie odnośnie nowego hasła promocyjnego "Chorzów wprawia w ruch". Pytanie brzmi kogo? co? dlaczego? "Chorzów wprawia w ruch", ja tego hasła nie rozumiem, jest ono dla mnie wielką i bardzo drogą pomyłką. Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam. P.S. to pytanie nie jest skierowane do Pana Dariusza Olejniczaka.
~piko
IP: 79.189.*.*
2012-03-29 08:58:58
No jak to co????? - Chorzów wprawia w ruch BEZSENSOWNE WYDAWANIE PIENIĘDZY :))
~kolega zbyszka
IP: 80.238.*.*
2012-03-29 09:36:17
do wesołka "będzie jeszcze śmieszniej" jak się z nazwiska przedstawisz. RUCH to CHORZÓW, bo każdy to wie.Chorzów w POLSCE jest nie tylko ten od RUCHU Chorzów! Czyściutko i pachnąco w bramie przy ul.Wolności 34,36 i wielu innych a te wskazane należą pod PGM. Brud jest sprzątany, jak wszędzie po zimie, taki sam był za poprzedniej ekipy, a teraz jest trochę czyściej.Przesyłam pozdrowienia dla PANA DARIUSZA, ale działa Pan na niektórych jak płachta na byka! Tak RUCH to CHORZÓW!
~Michał
IP: 159.245.*.*
2012-03-29 11:19:30
Logo Chorzowa jest proste, ale zrozumiałe ( z komentarzy widać, że co niektórzy mają problemy ze zrozumieniem )dla większości i mądrze wymyślone, a przeciwnicy nowej władzy zawsze ze wszystkiego będą niezadowoleni, ale tym nie należy sie przejmować. Widocznie zapomnieli co mieli (na szczęście już dla nas) za poprzedniego prezydenta.
~Adam
IP: 159.245.*.*
2012-03-29 11:24:55
Chorzów jest miastem brudnym, ale nie z winy p. Kotali jak tu niektórzy sugerują. Chorzów jest brudny bo pozwalają na to sami mieszkańcy, tolerują ten brud. Jakby codziennie zgłaszali do odpowiednich służb w tym do ( obecnie nic nie robiącej) straży miejskiej, że ten teren jest nie posprzatany, że ta osoba w tym miejscu nie sprząta po swoim psie, ze ta poręcz jest uszkodzona, że na tym chodniku brakuje kostki i jest dziura, że na tym skwerku są śmieci, to to z dnia na dzień byłoby coraz czyściej. Niestety społeczęństwo naszego miasta wpadło w jakiś dziwny nawyk i tylko wymaga, ale samo nic nie robi w tym kierunku.
~Wiesław
IP: 46.148.*.*
2012-03-29 14:53:24
o co tak naprawdę chodzi z tą promocją, co zawiera ta strategia, czy ktoś gdzieś czytał??? jakie wnioski, jakie pomysły, jakie kierunki? za 150 tys. zł to chyba coś zaproponowali, dlaczego dziennikarze nic o tym nie piszą, nie wiedzą, nie pytają, czy nie mogą pisać? Chyba to, że jest Ruch, Stadion i WpkiW to wiedzą dzieci w przedszkolach...
~Krysia
IP: 62.233.*.*
2012-03-30 14:12:29
Pewnie długo główkowali nad tym hasłem, za 150 tys. Pewnie całe 5 minut. Zgadzam się z "będzie jeszcze śmieszniej", nikt sobie nie zadał podstawowych pytań kogo? co? dlaczego? "Chorzów wprawia w ruch". Żenujące.
~nikt
IP: 89.73.*.*
2012-03-31 11:23:42
Hasło czy też reklama są wtedy dobre gdy wpadają w oko, niezależnie od skutku. Dobre czy złe ale wywołuje dyskusje. I tu nowe hasło się sprawdziło. Ale jego sensu (zresztą nie tylko ja) nie widzę. Kto, kogo i co ma wprawiać w ruch? Równie dobrze mogło by tam pisać "wpuszcza w maliny". Było by to równie bez sensu. A poza tym 150 tysięcy za takie "coś"!!! to naprawdę przesada. Komu przeszkadzało stare logo miasta? (tylko nie piszcie że p. Kotali). PS. Pytanie nie jest skierowane do p. Olejniczaka.
~dariusz Olejniczak
IP: 80.238.*.*
2012-03-31 12:53:44
Ruch to Chorzów. Wszyscy to wiedzą i hasło odnoszące się do tego skojarzenia jest bardzo dobre! Chorzów w Polsce nie jest tylko jeden, ale tylko nasz Chorzów kojarzony jest z RUCHem. Kampania reklamowa-promocyjna to nie tylko wymyślenie hasełka lecz przyjęcie całej PRAWDZIWEJ strategi dojścia do celu...> Chorzów się zmienia na dobre. Możemy narzekać bo remont np. ESTAKADY to same kłopoty i uciążliwości, ale to trzeba przetrzymać bo warto. To trzeba zrozumieć, a z tym ciężko bywa. Do Nikt: dziękuję Ci, za promowanie mojego nazwiska, bo cały czas było kojarzone z Wojciechem i otwierającym promocję naszej prezydencji w UNII Januszem... CIEKAWE zjawisko: ksywa nikt zadaje pytanie i sam sobie odpowiada określając czego w odpowiedzi nie może być i kto nie może odpowiedzieć.... i rzeczywiście fajna ksywa..nikt. Jeszcze jedno: było publiczne zaproszenie do wykonania kampanii promocyjne miasta i wybrano autorów obecnego hasła. Trzeba było startować, być wybranym i zrobić taniej i lepiej. Pozdrawiam.
~Rafał Sudoł
IP: 89.107.*.*
2012-03-31 21:19:17
Panie Adamie, mieszkańcy nieraz interweniują, ale służby miejskie niestety nie zawsze działają tak jak trzeba a jeśli już zadziałają, to z taką opieszałością, że się po prostu odechciewa. Przykład? Od 3 lat walczę o wycięcie uschniętych i chorych drzew wzdłuż ul. Hajduckiej. Jakoś w przypadku drzewostanu w WPKiW można jedną dezycją wyciąc kilka tysiecy drzew. Tu, w sytuacji, kiedy drzewa zagrażają przechodniom oraz kierowcom, MZUiM jest głuchy na ten problem. Próbowałem jako radny - obiecano, że jak tylko będzie to możliwe, drzewa zostaną wycięte. Później o sprawie pisał Dziennik Zachodni, też obiecano się tym zająć. Obecnie mija 3 rok, kiedy problem nadal jest nierozwiązany i w takiej sytuacji jak mieszkańcy mają mieć ochotę na jakiekolwiek interwencje? Z innej beczki: Przy byłym kanale SUEZ jest zakaz parkowania na chodniku po prawej stronie. Kierowcy nagminnie stawiają tam samochody. Niestety Straż Miejska niezbyt ochoczo się tym problemme zajmuje... Przykładów jest mnóstwo... Co do czystości, to uważam, iż poza wystawieniem większej ilości koszy na śmieci (tu plus na nowej władzy), niewiele więcej zrobiono. A najlepszą promocją i rekomendacją dla turystów będzie po prostu czyste i schludne Miasto. Nikt nie zrobi lepszej promocji, niż osoby, które wyjadą zachwycone estetyką, czystością i porządkiem jaki panuje w naszym Mieście i opowiedzą to dalej. Aby tak się stało, w naszym Mieście musi być czysciej. Inaczej na nic się zda jakakolwiek kampania promocyjna!
~dariusz Olejniczak
IP: 80.238.*.*
2012-04-01 07:07:22
W wyniku protestów złożonych przez poprzedniego prezydenta i obecnego decyzją Rady Ministrów w dniu 31 lica rozpocznie się budowa OBWODNICY Chorzowa jako zadanie własne Wojewody. Z dniem 15 kwietnia zostanie wstrzymany remont estakady , bo po wykonaniu obwodnicy zostanie ona zburzona. Umowa z wykonawcą remontu zostanie aneksowana i będzie on generalnym wykonawcą OBWODNICY i prac rozbiórkowych ESTAKADY. Trwają przygotowania do szybkiego zabazpieczenia estakady do stanu umożliwiającego jej tymczasową eksploatację.
~Witek
IP: 31.63.*.*
2012-04-01 09:50:14
Panie Rafale wszyscy wiemy,że MZUiM to zbiór miernot,nawet estakadę remontują przez inwestora zastępczego!Co do koszy na śmieci ,pamiętaj,że to dodatkowe koszty,ale ponieważ Kruczek jest z tej samej partii to budżet komunalki jest bez ograniczeń,niestety kosztem innych zadań...a kredyty miasta rosną!
~Wojtek
IP: 31.63.*.*
2012-04-01 10:10:05
ja tu czegoś nie rozumiem syf w mieście jaki jest każdy widzi,a jeszcze kosze zakupili,kasy mają za dużo?
~Rafał Sudoł
IP: 89.107.*.*
2012-04-01 12:44:04
Panie Witku, nie generalizowałbym, ponieważ krzywdzi się w ten sposób oddanych, sumiennych i solidnych praciwników. Problem leży po pierwsze w braku kasy a po drugie w dzieleniu tej, która jest. Co do zadłużenia, faktycznie rośnie i jest to niepokojące. Dziwię się tylko, że wszyscy to przyjmują z taki spokojem, jakby nic takiego się nie działo. Szkoda, że w materii czystosci i estetyki tak nam daleko do europejskich standardów. Może się to jeszcze zmieni.
~Krzysztof
IP: 31.63.*.*
2012-04-01 21:40:31
Największy spokój to ma ta babina w MZUiM od drzew...to tragikomedia !!!!!
~:(
IP: 89.73.*.*
2012-04-01 22:16:12
Panie Olejniczak kończ Waść wstydu oszczędź! Z kogo robisz Pan idiotów - wszak dziś pierwszy kwietnia.
~będzie jeszcze śmieszniej
IP: 31.61.*.*
2012-04-02 00:40:02
Drogi dariuszu!! Proszę Cię zacznij czytać ze zrozumieniem, i nie pisuj waść pierdół. Więc jeśli komentarze nie są skierowane do Ciebie to weź na wstrzymanie i nie pisz. Po prostu zamilcz (tzn. nie klikaj w klawisze, albo klikaj ile chcesz ale nie wciskaj "Zapisz"). :)
~dariusz Olejniczak
IP: 80.238.*.*
2012-04-02 08:59:47
do będzie jeszcze śmieszniej: słoń uciekł, Hajduki Wielkie będą, no i data dla OBWODNICY też podana... Przedstaw się anonimie, może brak cywilnej odwagi...Anonimie przepraszam Cię ale ze kupiłeś żart...sory z mądrych nie da się zrobić idiotów...i wiedzą co to prima aprilis. Pozdrawiam
~kolega zbyszka
IP: 80.238.*.*
2012-04-02 09:02:44
Pozdrowienia dla p. Dariusza. Ciekawie chłopie piszesz. Trzymaj tak, bo jak karawana idzie to ktoś zawsze szczeka. Też pozdrawiam.
~Obserwer
IP: 83.22.*.*
2012-04-11 09:22:20
Nie wiem czy redakcja dobrze zrobiła zatrudniając Darka do pisania komentarzy.
~
IP: 80.238.*.*
2012-04-11 09:59:48
do obserwer: POMÓWIENIE to nie tylko obelżywe slowa lecz nawet takie fałszywe twierdzenia sugerujące, że treść mojej opinii wynika z rzekomego zatrudnienia, co czytają w domyśle odbiorcy: "komantarz za korzyść osobistą"... Feeee...co RUCH Ci się nie podoba, a może małe rondko w HAJDUKACH z zardzewiałą rurą puszczoną górą musi mieć nazwę Św.Floriana...Twoje STWIERDZENIE-OŚWIADCZENIE ma podważyć wiarygodność...przez rozpowszechnianie NIEPRAWDY. Należy mi się przeproszenie. Może "observer" napisł byś coś ciekawego...ale trzeba mieć swoje zdanie a z tym zawsze trudno> to się nazywa konformizm. Pozdrawiam
~Logotyp
IP: 46.148.*.*
2012-04-13 12:55:25
CHORZÓW Miasto emerytów
~tim
IP: 89.73.*.*
2012-05-25 17:07:54
I gdzie to logo można znaleźć? NIGDZIE! Nawet na stronie miasta, na ulicach, w wyszukiwarce też. Niech władze miasta wezmą się za promocję, bo jak na razie ludziom Chorzów kojarzy się tylko z katowickim (! jak mówią) parkiem.
~Tik
IP: 157.25.*.*
2012-07-23 10:06:20
Cieszę się, że według niektórych wydaje się to zbyt proste:) Takie właśnie powinno być! Dla tych którzy są niezadowoleni polecam jakieś seminarium ze znaku i typografii... Widzę jednak, że podejmowane działania nie są konsekwentne. Mamy hasło,logo i co dalej??? Dlaczego jest nieużywane? Dlaczego go nie widać?! Dlaczego nie ruszyła od razu tak potrzebna kampania promocyjna miasta?! Wydział rozwoju powinien wyodrębnić jednostkę zajmującą się wyłącznie promocją miasta. Powinny znaleźć się w nim KOMPETENTNE osoby! Czyli np. grafik komputerowy, który będzie robił ulotki bannery i inne takie a nie, że miasto wydaje kilkanaście tysięcy na zrobienie "bramy" która jest "w pikselach" (przy dzisiejszych technologiach nie do pomyślenia-fuszerka)! Oprócz grafika kogoś z głową do ciekawych pomysłów na fajne kampanie promocyjne. Wydział promocji powinien być jednostką a'la agencja reklamowa. I wtedy nawet, niech jego pracownicy mają większe stawki-to i tak będzie oszczędność dla miasta... Tak czy siak logo fajne, ale z jego użytecznością na bakier:/
~Kychu
IP: 83.13.*.*
2012-11-20 10:19:31
Logo całkiem ciekawe, na tle innych w województwie śląskim. Choć każdy lubi co innego. A które wam się najbardziej podoba? http://blog.vert.info.pl/w/36/jak-to-sie-robi-na-slasku-czyli-przeglad-slaskich-logotypow
~p
IP: 79.187.*.*
2012-11-21 10:08:28
Wprawia w ruch...chyba robaczkowy...
~gaga
IP: 178.216.*.*
2013-07-03 17:24:30
lipa....