Euromonitor na Śląskim
Chorzowianin 2008-10-28
Euromonitor 2012 - tak nazywa się akcja, która ma na celu stałe informowanie społeczeństwa o postępach w przygotowaniach naszego kraju do piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. W zeszłym tygodniu Euromonitor zawitał na Śląsk.

Pomysłodawcą inicjatywy jest koncern Axel Springer Polska. Do akcji włączyły się m.in. takie media, jak: Newsweek, Forbes, Dziennik, Polsat czy Radio Zet. Kampania informacyjna ruszyła niedawno pełną parą - Euromonitor odwiedzał Warszawę, Gdańsk, Poznań i Wrocław, a w dniach 23-26 października śląską aglomerację. Ostatnim wizytowanym miastem będzie w listopadzie Kraków.
W miniony czwartek na Stadionie Śląskim zorganizowano konferencję prasową. Wzięli w niej udział przedstawiciele projektu Euromonitor, spółki PL.2012, władze województwa (m.in. wojewoda Zygmunt Łukaszczyk), Chorzowa (prezydent Marek Kopel i jego zastępca Joachim Otte) oraz Stadionu Śląskiego (dyrektor Marek Szczerbowski).
Po raz kolejny można było usłyszeć zapewnienia, że czerwony kolor, jaki widnieje przy kandydaturze Chorzowa i Stadionu Śląskiego, wcale nie jest
dyskwalifikujący. Po prostu Europejska Unia Piłkarska (UEFA) profilaktycznie przyznaje taki kolor po każdej zmianie w projekcie. A przecież Chorzów przedstawił ostatnio nową koncepcję modernizacji Stadionu Śląskiego (z przebudowaną, dwupoziomową trybuną zachodnią).
Dzięki temu kibice nie będą musieli pokonywać 68 rzędów. UEFA wskazywała, iż niektórzy kibice nie zdążyliby w 15-minutowej przerwie meczu wyjść do toalety, czy też skorzystać z usług gastronomicznych zlokalizowanych na koronie stadionu, a następnie wrócić na miejsce przed rozpoczęciem II połowy.
Po modernizacji trybuna zachodnia będzie miała w sumie 70 rzędów, ale podzielonych na dwa poziomy. W wyższym 40 rzędów, w niższym 30. Punkty gastronomiczne zostaną usytuowane nie na koronie, lecz pomiędzy dwoma poziomami trybuny.
Najważniejszym punktem konferencji było przedstawienie makiety zmodernizowanego Stadionu Śląskiego. Wykonała ją niemiecka firma gmp Architekten, która zadaszy i przebuduje obiekt. - Stadion Śląski będzie wyglądał za trzy lata, jak drugi Spodek. Stanie się nowym symbolem Śląska - zachwalał obiekt Marcin Stolarz, szef Biura ds. przygotowania Euro 2012 w województwie śląskim.
Kalendarium prac wygląda następująco - do 10 grudnia zostanie oddany projekt budowlany
, a w marcu 2009 projekt wykonawczy. Do czerwca Stadion Śląski będzie mógł służyć piłkarzom (m.in. w maju ma na nim odbyć się finał Pucharu Polski), po czym w lipcu rozpocznie się wielki remont. Przez kolejne 22 miesiące stadion będzie wyłączony z użytku. Na 29 kwietnia 2011 zaplanowano zakończenie robót.
Mimo iż Chorzów nadal ma status miasta alternatywnego (a nie pełnoprawnego miasta-gospodarza), wśród uczestników konferencji panowało przekonanie, że na Stadionie Śląskim mistrzostwa zagoszczą.
Oprócz wspomnianej konferencji na Stadionie Śląskim projekt Euromonitor 2012 był obecny także w Silesia Sity Center w Katowicach. Przez cztery dni stał w nim specjalny namiot, w którym można było obejrzeć makiety m.in. zmodernizowanego Stadionu Śląskiego, a także nowych dworców i terminali lotniczych.
„Nowy” Stadion Śląski w liczbach
52719 - miejsc dla kibiców (obecnie 47202)
50000 - metrów kwadratowych dachu
1458 - miejsc biznesowych
741 - miejsc dla prasy
700 - toalet na stadionie
300 - kiosków gastronomicznych
240 - miejsc dla komentatorów TV
7 - nowych bram wejściowych na stadion
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego - Witold Trólka
W miniony czwartek na Stadionie Śląskim zorganizowano konferencję prasową. Wzięli w niej udział przedstawiciele projektu Euromonitor, spółki PL.2012, władze województwa (m.in. wojewoda Zygmunt Łukaszczyk), Chorzowa (prezydent Marek Kopel i jego zastępca Joachim Otte) oraz Stadionu Śląskiego (dyrektor Marek Szczerbowski).
Po raz kolejny można było usłyszeć zapewnienia, że czerwony kolor, jaki widnieje przy kandydaturze Chorzowa i Stadionu Śląskiego, wcale nie jest
dyskwalifikujący. Po prostu Europejska Unia Piłkarska (UEFA) profilaktycznie przyznaje taki kolor po każdej zmianie w projekcie. A przecież Chorzów przedstawił ostatnio nową koncepcję modernizacji Stadionu Śląskiego (z przebudowaną, dwupoziomową trybuną zachodnią).
Dzięki temu kibice nie będą musieli pokonywać 68 rzędów. UEFA wskazywała, iż niektórzy kibice nie zdążyliby w 15-minutowej przerwie meczu wyjść do toalety, czy też skorzystać z usług gastronomicznych zlokalizowanych na koronie stadionu, a następnie wrócić na miejsce przed rozpoczęciem II połowy.
Po modernizacji trybuna zachodnia będzie miała w sumie 70 rzędów, ale podzielonych na dwa poziomy. W wyższym 40 rzędów, w niższym 30. Punkty gastronomiczne zostaną usytuowane nie na koronie, lecz pomiędzy dwoma poziomami trybuny.
Najważniejszym punktem konferencji było przedstawienie makiety zmodernizowanego Stadionu Śląskiego. Wykonała ją niemiecka firma gmp Architekten, która zadaszy i przebuduje obiekt. - Stadion Śląski będzie wyglądał za trzy lata, jak drugi Spodek. Stanie się nowym symbolem Śląska - zachwalał obiekt Marcin Stolarz, szef Biura ds. przygotowania Euro 2012 w województwie śląskim.
Kalendarium prac wygląda następująco - do 10 grudnia zostanie oddany projekt budowlany
, a w marcu 2009 projekt wykonawczy. Do czerwca Stadion Śląski będzie mógł służyć piłkarzom (m.in. w maju ma na nim odbyć się finał Pucharu Polski), po czym w lipcu rozpocznie się wielki remont. Przez kolejne 22 miesiące stadion będzie wyłączony z użytku. Na 29 kwietnia 2011 zaplanowano zakończenie robót.
Mimo iż Chorzów nadal ma status miasta alternatywnego (a nie pełnoprawnego miasta-gospodarza), wśród uczestników konferencji panowało przekonanie, że na Stadionie Śląskim mistrzostwa zagoszczą.
Oprócz wspomnianej konferencji na Stadionie Śląskim projekt Euromonitor 2012 był obecny także w Silesia Sity Center w Katowicach. Przez cztery dni stał w nim specjalny namiot, w którym można było obejrzeć makiety m.in. zmodernizowanego Stadionu Śląskiego, a także nowych dworców i terminali lotniczych.
„Nowy” Stadion Śląski w liczbach
52719 - miejsc dla kibiców (obecnie 47202)
50000 - metrów kwadratowych dachu
1458 - miejsc biznesowych
741 - miejsc dla prasy
700 - toalet na stadionie
300 - kiosków gastronomicznych
240 - miejsc dla komentatorów TV
7 - nowych bram wejściowych na stadion
Fot. Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego - Witold Trólka
Michał Fabian
Reklama: