Gustowne C30

Przód C30 niewiele różni się od pozostałych modeli marki, tył już zaskakuje. Klapę bagażnika w całości wykonano ze szkła. Tylna szyba szybko stała się znakiem rozpoznawczym nadwozia C30.
Wnętrze urządzono prosto acz gustownie. Warto dodać, że jest to wnętrze czteroosobowe. Z tyłu na brak komfortu nie można narzekać. Fotele są bardzo wygodne, dobrze wyprofilowane, miejsca na nogi, nawet dla wyższych pasażerów jest całkiem sporo. Zresztą, C30 ma jedne z najwygodniejszych siedzeń w swojej klasie. Wykonane są one z najwyższej jakości materiałów, mają wielopłaszczyznową regulację i skuteczne podtrzymanie boczne. Drobnym minusem jest sposób zajmowania tylnych miejsc. Utrudniają to nieco progi za przednimi fotelami. Z przodu miejsca również nie brakuje. Fotele i kierownica posiadają wiele możliwości regulacji. Do swojej postury dopasują je rosły mężczyzna jak i drobna kobieta.
W środku samochodu dominuje panel centralny z otwartym schowkiem za nim. Ten typ konsoli stosowany jest obecnie we wszystkich modelach tej marki. Do jakości tworzyw i ich wykończenia nie można się doczepić. Wszelkie guziki i pokrętła umieszczone są tam, gdzie być powinny. Ich obsługa nie sprawia żadnych problemów.
C30 prowadzi się bardzo dobrze. Pochwały należą się zawieszeniu. Jest sztywne, ale bez zbędnej przesady. Kierowca pewnie czuje się w szybko pokonywanych, ciasnych zakrętach. Samochód dobrze reaguje na gwałtowne zmiany kierunku jazdy. Dziury też nie robią na nim wrażenia. Wszelkie drgania tłumione są pewnie i cicho. Mocnym punktem C30 jest też skrzynia biegów. Sześciostopniowa przekładnia działa precyzyjnie i lekko.
W skład standardowego wyposażenia, już od najtańszej wersji, wchodzi szereg elementów podnoszących poziom bezpieczeństwa m.in.: sześć poduszek powietrznych, system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, układ kontroli stabilności dynamicznej i kontroli trakcji DSTC, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD.
Volvo słynie z tego, że stawia na bezpieczeństwo. Nie dziwi więc, iż C30 zdobył komplet pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Za ochronę dzieci pojazd dostał cztery gwiazdki, niestety w przypadku kolizji z pieszymi tylko jedną.
Cena C30 w zależności od wyposażenia waha się od ponad 63 tys. zł do 140 tys. zł.
Do C30 Volvo proponuje cztery silniki benzynowe: 1,6 (o mocy 100 KM), 1,8 (125 KM), 2,0 (145 KM) oraz 2,5 T5 (220 KM). Z kolei Diesle to: 1,6 (109 KM), 2,0 (136 KM) oraz 2,4 D5 (180 KM).
Oszczędne i ekologiczne
- Spalanie paliwa przez 1.6-litrowy silnik wysokoprężny spadło o pół litra do średniego poziomu 4,5 l/100 km, co oznacza emisję spalin na poziomie z 129 do 118 gram na kilometr – tłumaczy W. Olszański. Dzięki temu podczas jazdy autostradą z prędkością 100 km/h wspomniany silnik zużywa tylko 3,7 l paliwa na 100 km. – To już wymierne oszczędności. Nie tylko dla portfela, ale i dla środowiska – podkreśla W. Olszański.
Reklama: