Ekologiczne Centrum | Fotoreportaż

Część prac tramwajowych związana z budową Centrum Przeiadkowego dobiegła końca. Perony tramwajowe udostępniono więc do obsługi pasażerów. Warto podkreślić, że w jezdni torowisko budowano w tzw. technologiach proekologicznych, co wpływa m.in. na zmniejszenie hałasu i wibracji.
- Tramwaje nie emitują spalin. To ich ogromny atut. Smog nie jest już tylko straszakiem, ale faktem. Proszę spojrzeć na Kraków. Są dni, gdy smog dusi miasto. Widok ludzi w maskach na ulicach dziwi coraz mniej. Tramwaje są coraz bardziej ciche i emitują znacznie mniej wibracji - mówi Tadeusz Freisler, prezes Zarządu Tramwajów Śląskich S.A.
Budowa Centrum Przesiadkowego to wspólne zadanie Tramwajów Śląskich S.A. i Urzędu Miasta Chorzów. Projekt zakładał skupienie wszystkich torowisk w jednym punkcie w północno-wschodnim narożniku rynku (po stronie BZ WBK). Koszt inwestycji to ponad 20 mln zł, z czego 15 mln zł to środki Tramwajów Śląskich, a przeszło 5,5 mln zł miasta Chorzów.